Ofte stillede spørgsmål
Herunder finder du en liste med de spørgsmål, vi oftest får, der kan hjælpe dig videre.
Du skal IP-whitelistes, hvis du skal bruge EPP, domænenavnslisten, sandkassen og forhandlerportalen. På forhandlerportalen kan du selv IP-whiteliste din IP-adresse til de andre services.
Hvis du skal logge ind på forhandlerportalen, skal du sikre dig, at du er oprettet som bruger, samt at den IP-adresse, du logger ind fra, er whitelistet i forhandlerportalen.
Hvis ikke ovenstående er tilfældet, kan du ikke tilgå forhandlerportalen. Du skal derfor kontakte en bruger i din virksomhed, der allerede har adgang og er administrator for jeres REG-handle, der så kan whiteliste den ønskede IP-adresse og/eller oprette dig som bruger.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Du skal godkendes af Punktum dk for at blive forhandler af .dk-domænenavne.
Hvis du ønsker at blive forhandler, skal du kontakte os via vores kontaktformular nedenfor, hvorefter du vil modtage mere information. Alle kan ansøge om at blive godkendt som forhandler.
Forhandleren er bl.a. ansvarlig for at videresende en ansøgning af .dk-domænenavnet til Punktum dk og sikre, at der er aktiv navneservice for domænenavnet på mindst to navneservere, som er godkendt af Punktum dk.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
I skal indgå en ny forhandleraftale med os og få et nyt reg-handle, hvis I skrifter CVR nummer.
For at indgå en ny forhandleraftale skal I sende følgende oplysninger via kontaktformularen, som findes nedenfor:
- Firmanavn
- Adresse
- Telefonnummer
- IP-adresse der skal white listes til forhandlerportalen, EPP og domænenanvnslisten
- CVR nummer
- Personlig kontakt:
- Navn
- Titel
- Personlig e-mail
- Telefonnummer
Kort efter I har sendt ovenstående informationer, vil I via Visma Addo få tilsendt jeres kontrakt. Kontrakten skal godkendes af jer, hvorefter den bliver godkendt af Punktum dk, og efterfølgende får I tilsendt jeres elektroniske kopi.
Når forhandlerkontrakten er underskrevet, skal der, som minimum, indbetales kr. 10.000 til prepaid-kontoen, således første års forhandlergebyr er betalt.
Når dette er registreret, modtager i en e-mail fra Punktum dk med adgang til vores services.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
For at opsige din forhandleraftale og få dit depositum igen, skal du skrive til os via kontaktformularen nedenfor.
I den skal du specificere:
- fra hvornår du ønsker at opsige din aftale
- hvilket kontonummer du ønsker, at eventuelt resterende depositum indsættes på
Derefter lukker vi din konto. Eventuelt indestående på prepaid kontoen bliver udbetalt når forhandleraftale er opsagt. Oplys hvilket kontonummer tilgodehavende skal udbetalt til.
Dette sker via selvbetjening .dk, hvor der skal logges ind med REG-bruger-ID.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Seneste nyt fra Punktum dk
Her finder du seneste forhandler- og navneserverrelaterede nyheder.
Har du brug for at komme i kontakt med os?
Har du en forhandleraftale, kan du ringe på tlf.:
+45 51 27 06 75.
Mandag-torsdag 9:00 - 16:00 og Fredag 9:00 - 14:00
eller