Kundeservice

Har du problemer med dit domæne, kan du få hjælp her.

alt tekst

Kan vi hjælpe?

Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.

Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.

Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:

Som erhvervskunde:

Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.

Som privat registrant:

Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
 
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så kan du se flere muligheder her

 

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.

Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.

Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.

Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.

Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.

Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.

Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.

Trin 1

Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".

Trin 2

Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.

Trin 3

Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.

Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.

BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.

Har du brug for at kontakte os?

Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit .dk-domæne.

Vores kundeservicemedarbejdere besvarer din henvendelse så hurtigt som muligt.

 

Telefondame hos Punktum dk

Har du glemt dine login-oplysninger?

Du kan finde dit bruger-id ved at klikke her.

Du kan finde din adgangskode ved at klikke her.

En kendelse om beslaglæggelse af et .dk-domænenavn effektueres ved, at domænenavnet overdrages til politiet.

Når et domænenavn beslaglægges, kan politiet bestemme hvilken hjemmeside domænenavnet skal pege hen på eller undlade at pege mod en hjemmeside. Samtidig med at registranten ikke længere kan bruge domænenavnet til at vise internetbrugeren vej til en hjemmeside, mister registranten også adgangen til alle tjenester under domænenavnet, herunder e-mailtjenester. Beslaglæggelse af et domænenavn kan derfor også have utilsigtede eller ikke-proportionale konsekvenser for registrantens i øvrigt lovlige aktiviteter.

Det ulovlige indhold er stadig på internettet og kan tilgås via IP-adressen.

Registranten kan registrere et nyt domænenavn og få dette til at pege på hjemmesiden med det ulovlige indhold.

For at Punktum dk kan gennemføre en beslaglæggelse af domænenavnet, er det nødvendigt, at kendelsen også indeholder følgende information:

  • En korrekt angivelse af domænenavnet, som skal beslaglægges,
  • En korrekt angivelse af registrantens navn og adresse,
  • Information om, at beslaglæggelsen foregår hos Punktum dk A/S, som ikke er mistænkt i sagen og
  • Angivelse af hvad Punktum dk skal foretage sig, dvs. hvordan beslaglæggelsen af domænenavnet skal foregå. Fx ”[xxxx.dk] skal beslaglægges ved, at der gennemføres en overdragelse af domænenavnet til [politienheden] som ny registrant af Punktum dk A/S, der ikke er mistænkt”.

Hvis du er bosat i Danmark skal du logge ind på vores selvbetjening, tilknytte dit MitID og derefter oplyse CVR eller CPR-nummer. Læs hele proceduren for ID-kontrol af nye registranter og hele proceduren for eksisterende registranter.

Hvis du er bosat udenfor Danmark skal du kun gennemføre ID-kontrol, hvis du bliver bedt om det. I så fald skal du påvise din adresse og identitet ved at uploade forskellige navn- og adressebærende dokumenter. For hele proceduren se her.

Der er flere grunde til, at du kan opleve problemer med at logge på med MitID.

  • Hvis du har valgt det forkerte MitID, vil login fejle. Det kunne fx være, hvis du bruger dit private MitID men har valgt, at du vil logge på som din virksomhed eller omvendt.
  • Du kan opleve fejl ved login med MitID, hvis du har et privat MitID, hvor der er et MitID Erhverv tilknyttet, og dette ikke er opsat helt korrekt. Du kan undersøge din opsætning ved at kontakte MitID-support her. Læs her for mere information om MitID Erhverv.

Hvis dit domænenavn er registreret under et CVR-nr. med et tilknyttet P-nummer, så skal du sikre dig, at brugeradministratoren til det registrerede CVR nummer, har sørget for at oprette dig som brugere på MitID Erhverv, eller have bestilt et brugercertifikat til dig.

Vejledning til tilslutning til MitID Erhverv:

  1. Gå ind på https://mitid-erhverv.dk/tilslutning/
  2. Gå ned på siden, vælg "Start tilslutning" og følg vejledning på siden.
  3. Accepter vilkår.
  4. Opsæt tilslutningen som administrator.
  5. Herefter skal du gennemføre opsætningen, hvor du skal bekræfte, at du vil benytte dit private MitID til erhvervs-validering.

Bemærk, at har du flere CVR-numre tilknyttet dit MitID, så skal tilslutningen accepteres per CVR.

Du kan efterfølgende logge ind hos os og validere med MitID Erhverv.

Ønsker du yderligere vejledning til at registrere tilslutningen, skal du kontakte MitID Erhverv på tlf. 33 98 00 20.

 

 

Det koster 70 kr. inkl. moms om året at have et .dk-domænenavn.

Pengene dækker de omkostninger, vi har med at vedligeholde en database over alle danske domænenavne og opretholde den danske del af internettets infrastruktur (DNS).

Læs mere om DNS

Punktum dk er administrator for alle danske domænenavne.

Vores tre vigtigste opgaver:

  • Vedligeholder en database over alle .dk-domænenavne.
  • Sørger for driftssikkerhed på den danske del af DNS.
  • Arbejder med at styrke sikkerheden på internettet, så alle kan have tillid til .dk-domænet.

Vi er en privat virksomhed, der er ejet af foreningen Dansk Internet Forum (DIFO). Danske domænenavne bliver anset som en offentlig ressource. Opgaven med at administrere dem er udliciteret til Punktum dk og DIFO. Vores forretning skal ikke forgylde nogen aktionærer, fordi DIFO – på vegne af det danske internetsamfund – er garant for sikker, fair og billig adgang til internettet.

Læs mere om .dk-domæner her.

Læs mere om vores sikkerhedsarbejde her.

Vi arbejder hele tiden med at gøre vores spørgsmål og svar bedre. Derfor sætter vi pris på din feedback, så vi kan levere endnu bedre svar. Giv os en indikation nedenfor.

Hvis du får brug for at ændre detaljer omkring dit domænenavn, kan du gøre det på vores online selvbetjening.

Du kan f.eks. aktivere, overdrage til en ny registrant, opsige, skifte navneservere, foretage betalinger og skifte roller for dit domænenavn.

Det er også i vores online selvbetjening at du kan rette og opdaterer dine kontaktinformationer, herunder e-mail og adresse. 

Du kan også genoprette et suspenderet .dk-domænenavn, hvis betalingen er smuttet. Det kan endda gøres anonymt, hvis du har glemt dine log-ind-oplysninger.

Det er også muligt at tilmelde sig automatisk korttræk så dine fakturaer bliver betalt til tiden. 

Det er også mere information omkring DNS-sikkerhed, så som DNSSEC etc. 

Du kan logge på med:

MitID, bruger-id eller et EU eID.

Hvis du ikke har adgang til den e-mailadresse eller telefonnummer, som er angivet på din profil, skal vi bede dig kontakte os for validering af dine oplysninger på anden vis i en ID-kontrol.

Du skal kontakte os via vores kontaktformular

Her vil vi bede om fremsendelse af nedenstående for at bekræfte tilhørsforhold til dit .dk-domænenavn.

OBS: Hvis du har adgang til dit telefonnummer som privatkunde eller som enkeltmandsvirksomhed, kan du ringe fra telefonnummeret til vores kundeservice på 33 64 60 60 og få ændret din mail på din profil.

 

Er du privatkunde?

Hvis dit .dk-domænenavn er registreret til dig privat, så vil du blive bedt om at fremsende følgende dokumentation:

1. Billedlegitimation (f.eks. pas eller kørekort)

2. Et billede taget af dig selv for nyligt (en selfie)

3. En forsyningsregning. Dette kan f.eks. være for gas, vand, el, varme eller dit telefonselskab. Vi godkender også dokumentation sendt fra din bank eller forsikring. Dokumentationen må max være 3 måneder gammel samt skal dit navn og adresse fremgå.

 

Er du erhvervskunde?

Hvis dit .dk-domænenavn er registreret til et CVR-nummer, så kan du få opdateret e-mailadressen på følgende måder:

Enten kan vi opdatere den ud fra oplysningerne på jeres CVR-nummer i CVR-registret VIRK, som skal være oplyst under jeres ”Udvidede virksomhedsoplysninger”. Her skal du kontakte os på 33 64 60 60, hvorefter vi kan rette den.

Og ellers vil du blive bedt om at fremsende følgende dokumentation:

1. En forsyningsregning med virksomhedens navn og adresse på. Dette kan f.eks. være for gas, vand, el, varme eller telefonselskab. Vi godkender også dokumentation sendt fra din bank eller forsikring. Dokumentationen må max være 3 måneder gammel.

2. To dokumenter fra to forskellige offentlige instanser. Dette kan f.eks. være et dokument fra skat og et registreringsbevis.

 

Er dit domænenavn forhandlerhåndteret?

Hvis dit domænenavn er forhandlerhåndteret, skal du i stedet kontakte din forhandler for opdatering af dine oplysninger hos Punktum dk.

Du kan læse mere om forhandlerhåndtering her

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.

Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.

Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.

Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.

Har du glemt adgangskoden til vores selvbetjening?

Du kan få tilsendt et nyt login her.

Nyt login
Dame med device

Kan du ikke finde din faktura?

I vores selvbetjening kan du få et overblik over alle dine betalinger og udestående fakturaer.

Gå til .dk-selvbetjening
PC med rød prik

Har du brug for at skifte navneservere?

Hvis du ønsker at skifte hostingudbyder, skal dit domænenavn have nye navneservere.

Læs mere
device på talerken

Lukkedage

Vores kundeservice holder lukket på en række dage i løbet af året. Her kan du se hvilke.

Se lukkedage
mand med divice

Kundeservice er åbent

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.

Skriv eller ring til os

Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at  blive ringet op af den første ledige medarbejder. 

Kundeservice er lukket

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.

Legeplads

Har du vundet en klagesag?

Læs om, hvordan du kan få overdraget et domæne efter en klagesag.