Kundeservice

Har du problemer med dit domæne, kan du få hjælp her.

alt tekst

Kan vi hjælpe?

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.

Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give domænenavnet til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.

Vær opmærksom på, at domænenavnet ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænenavnet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.

Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.

Trin 1

Vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".

Overdragelse 1

Trin 2

Angiv bruger-id'et på den person eller virksomhed, du vil overdrage domænenavnet til.

Hvis du kender bruger-id'et på den, du ønsker at overdrage til, vælg "Anmod kendt bruger" og indtast bruger-id'et. Hvis du ikke kender bruger-id'et, vælg "Anmod ikke-kendt bruger / ny bruger" og indtast en e-mailadresse. Klik på VIDERE.

Overdragelse 2

Trin 3

Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik BEKRÆFT for at igangsætte overdragelsen.

Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.

BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.

Overdragelse 3

Hvis du ønsker at opsige brugsretten til et .dk-domænenavn, skal det ske via selvbetjeningen på vores hjemmeside, se hvordan nedenfor.

Når du har opsagt domænenavnet, vil domænenavnet blive suspenderet fra den dato, du vælger at opsigelsen skal gælde fra. Efter 30 dages suspension opsiges domænenavnet.

Bemærk, at en opsigelse er forbundet med et opsigelsesgebyr. Se den aktuelle pris i vores prisliste.

  • Hvis opsigelsesgebyret overstiger et evt. tilgodehavende, skal det resterende opsigelsesgebyr ikke betales.
  • Hvis du har modtaget en faktura på det domænenavn, som du ønsker at opsige, skal denne ikke betales.

Når du opsiger registreringen af et domænenavn, vil det efterfølgende kunne registreres af andre.

Trin 1

Vælg "Opsig domænenavn" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.

BEMÆRK! Ønsker du at opsige mere end ét domænenavn ad gangen, finder du det under "Administrér flere domænenavne" nederst på siden.

Opsigelse 1

Trin 2

Angiv hvornår du ønsker, at domænenavnet skal opsiges. Klik VIDERE.

Opsigelse 2

Trin 3

Klik på BEKRÆFT for at gennemføre opsigelsen.

BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn der skal opsiges, vil der blive sendt en e-mail til registranten med en anmodning om at godkende opsigelsen. Domænenavnet vil ikke blive opsagt, før registranten har godkendt opsigelsen.

Click to view full image

Har du brug for at kontakte os?

Det er desværre ikke muligt at få udsat betalingsfristen på en fremsendt faktura. Hvis vi ikke har modtaget betalingen for dit domænenavn, inden det udløber, vil domænenavnet blive suspenderet.

Det er efterfølgende muligt at genoprette domænenavnet, hvis vi modtager betalingen af periodegebyr samt genopretningsgebyr indenfor 30 dage, efter det er blevet suspenderet. Dette skal betales online på vores selvbetjening med kreditkort.

Bemærk: Hvis et eller flere domænenavne bliver suspenderet, skal der betales et genopretningsgebyr på kr. 125,00 pr. suspenderet domænenavn. Dette skal betales oveni den oprindelige faktura.

Hvis du ønsker at skifte betaler, skal dette ske på vores selvbetjening. 

Ændringen gælder fra næste gang, domænenavnet skal faktureres.

Når der er udstedt en faktura, er det desværre ikke muligt at skifte betaler, før vi har modtaget betalingen for den allerede fremsendte faktura.

Hvis registranten for et eller flere domænenavne er gået bort, er det kun afdødes arving der kan få adgang til at administrere (overdrage eller slette) domænenavnet.

For at få adgang til dette, skal arving indsende en skifteretsattest. 

Er der flere arvinger, skal der indsendes en fuldmagt fra disse, der giver den ønskede arving lov til at kunne administrere brugsretten til domænenavnet.

Dette skal indsendes via vores kontaktformular nedenfor. Her vælges ”Min profil”, og emnet ”konkurs/dødsbo”.

Når man er registrant for et .dk-domæne, skal du, i henhold til vilkårene for .dk-domænenavne, sikre at dine adresseoplysninger til enhver tid er korrekte og kan dokumenteres.

Det er derfor ikke muligt at være registrant for et eller flere domæne, uden at have en adresse og kunne dokumentere et tilhørsforhold til denne.

Hvis du ønsker at kunne bruge et .dk-domæne, kan du evt. bede en af dine nærmeste, som har en adresse, om at gennemføre id-kontrollen i stedet. I så fald, skal du være opmærksom på, at domænenavnet vil blive registreret til denne person.

Danske statsborgere kan kun tage et domæne i brug med NemID. Alle der har et .dk-domænenavn, og som er bosat i Danmark, skal knytte et NemID til deres profil på selvbetjeningen. Processen går automatisk i gang, når du logger ind på selvbetjening.

Man kan ikke blive fritaget fra at bruge NemID i Danmark – man kan kun blive fritaget fra at benytte digital post og selvbetjening i det offentlige, men da Punktum dk ikke er en offentlig institution, gælder det ikke hos os.

Læs mere på NemIDs hjemmeside.

Validering betyder, at Punktum dk sammenligner de navne- og adresseinformationer, der er opgivet til os med dem, der er registreret i CPR- eller CVR-registeret.

For registranter med dansk adresse bliver navne- og adresseoplysningerne sammenholdt, når et domænenavn oprettes. På den måde kan vi sikre os, at alle kontaktoplysninger på vores registranter er retvisende.

Når dine oplysninger er valideret, behøver du ikke at opdatere dine adresseoplysninger andre steder end i CPR- eller CVR-registeret. Øvrige kontaktoplysninger, som f.eks. e-mailadressen, er du dog stadig forpligtet til at holde opdateret.

Har du glemt dine login-oplysninger?

Du kan finde dit bruger-id ved at klikke her.

Du kan finde din adgangskode ved at klikke her.

Når du registrerer et nyt .dk-domænenavn, kan du oplyse din forhandler om dit allerede eksisterende bruger-id.

Hvis ikke du gør det, vil der automatisk blive oprettet et nyt bruger-id, hver gang du registrerer et nyt .dk-domænenavn.

Hvis du har flere bruger-id’er, der er registreret med præcis samme kontaktoplysninger, kan du samle disse til ét bruger-id på vores selvbetjening.

Du skal henvende dig hos folkeregistret og ansøge om navne- og adressebeskyttelse i CPR-registret. Når du har opnået navne- og adressebeskyttelse, vil du også blive skjult i whois-databasen.

Læs mere om navne- og adressebeskyttelse hos borger.dk.

Læs mere om, hvem der kan se dine oplysninger her.

Vi understøtter desværre ikke brug af NemID på hardware. Hvis du ikke anvender NemID-nøglefil, nøglekort eller app og kun kan anvende NemID på hardware, skal du kontakte vores kundeservice, som kan igangsætte en alternativ ID-kontrol.

Du kan kontakte vores kundeservice via nedestående kontaktformular.

Se alle spørgsmål og svar

Har du glemt adgangskoden til vores selvbetjening?

Du kan få tilsendt et nyt login her.

Nyt login
Dame med device

Kan du ikke finde din faktura?

I vores selvbetjening kan du få et overblik over alle dine betalinger og udestående fakturaer.

Gå til .dk-selvbetjening
PC med rød prik

Har du brug for at skifte navneservere?

Hvis du ønsker at skifte hostingudbyder, skal dit domænenavn have nye navneservere.

Læs mere
device på talerken

Kundeservice er åbent

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.

Skriv eller ring til os

Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at  blive ringet op af den første ledige medarbejder. 

Kundeservice er lukket

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.

Legeplads

Har du vundet en klagesag?

Læs om, hvordan du kan få overdraget et domæne efter en klagesag.