Kan vi hjælpe?
Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.
Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.
Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:
Som erhvervs-kunde:
Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.
Som privat registrant:
Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så må vi bede dig sende en skriftlig henvendelse med henblik på at validere dine oplysninger. Du kan skrive til os her
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.
Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.
Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.
Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.
Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.
Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.
Trin 1
Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".
Trin 2
Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.
Trin 3
Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.
Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.
BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Har du brug for at kontakte os?
Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit .dk-domæne.
Vores kundeservicemedarbejdere besvarer din henvendelse så hurtigt som muligt.

Via en kontaktformular i vores WHOIS-database, kan du anmode om at blive kontaktet af registranten, den fuldmægtige eller navneserveransvarlige for et domænenavne.
Du gør således:
- Slå det ønskede domænenavn op i WHOIS
- Angiv i kontaktformularen om du ønsker kontakt med registrant, fuldmægtig eller navneserveransvarlig
- Angiv din e-mailadresse og tryk send
Punktum dk sender nu dine kontaktoplysninger til registrant, fuldmægtig eller navneserveransvarlig, på den e-mailadresse de har angivet. Herefter er det op til vedkommende at initiere kontakten med dig.
Vi sørger alene for afsendelsen af e-mailen. Vi gør ikke yderligere, hvis der er problemer med e-mailadressen på registrant, fuldmægtig eller navneserveransvarlig.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Nej. Persondatalovgivningen stiller krav om, at der indgås en databehandleraftale mellem en dataansvarlig og dennes databehandler(e). Vi er i imidlertid ikke databehandler for registranter, men derimod dataansvarlig.
En dataansvarlig afgør formålet med behandlingen af persondata – og hvilke hjælpemidler, der må benyttes i forbindelse med behandlingen.
En databehandler behandler persondata på vegne af – og efter instruks fra – den dataansvarlige.
Rollerne er overordnet beskrevet i Datatilsynets generelle vejledning om persondataforordningen og væsentligt mere detaljeret i en specifik vejledning om emnet.
Punktum dk behandler registranters persondata, men vi fastsætter også formålet med behandlingen (primært etablering og vedligeholdelse af kundeforholdet) og de hjælpemidler, behandlingen sker med (Punktum dk's it-systemer). Punktum dk er derfor dataansvarlig for sine registranters persondata, og lovgivningen stiller dermed ikke krav om, at der indgås en databehandleraftale.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Du kan nemt registrere et domænenavn ved at følge disse tre trin:
- Tjek om domænenavnet er ledigt i vores whois-database her.
- Registrer domænenavnet hos en af vores forhandlere. Du finder en liste over forhandlere af .dk-domænenavne her.
- Aktivér domænenavnet ved at indgå aftale om brugsretten til domænenavnet med os på vores online selvbetjening.
Domænenavnet nu klar til brug.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Det koster 70 kr. inkl. moms om året at have et .dk-domænenavn.
Pengene dækker de omkostninger, vi har med at vedligeholde en database over alle danske domænenavne og opretholde den danske del af internettets infrastruktur (DNS).
Læs mere om domænenavnsadministration.
Læs mere om DNS.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Punktum dk er administrator for alle danske domænenavne.
Vores tre vigtigste opgaver:
- Vedligeholder en database over alle .dk-domænenavne.
- Sørger for driftssikkerhed på den danske del af DNS.
- Arbejder med at styrke sikkerheden på internettet, så alle kan have tillid til .dk-domænet.
Vi er en privat virksomhed, der er ejet af foreningen Dansk Internet Forum (DIFO). Danske domænenavne bliver anset som en offentlig ressource. Opgaven med at administrere dem er udliciteret til Punktum dk og DIFO. Vores forretning skal ikke forgylde nogen aktionærer, fordi DIFO – på vegne af det danske internetsamfund – er garant for sikker, fair og billig adgang til internettet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du ønsker et andet webhotel (navneserverudbyder), skal dit domænenavn flyttes til en navneserver. Vær opmærksom på, at du ikke kan skifte navneservere selv, hvis du er forhandlerhåndteret.
Du skal tage kontakt til din nye navneserverudbyder, som i de fleste tilfælde kan flytte domænenavnet til de korrekte navneservere.
Efter oprettelse af domænenavnet hos din nye udbyder, kan du også selv flytte det via vores online selvbetjening ved at benytte funktionen "Skift navneserver". Se herunder hvordan:
Trin 1
Find domænenavnet i listen over dine domænenavnet og tryk på det.
Trin 2
Vælg "Skift navneservere" i menuen til højre under "Administrér domænenavn".
Trin 3
Indtast navnet på en af de navneservere, du ønsker at skifte til. Klik på VIDERE.
Trin 4
Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik BEKRÆFT.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Når du skal skifte navneservere for et .dk-domænenavn, kræver det, at de fremtidige navneservere er opsat korrekt, og at de er registreret hos os, for at du kan bruge dem.
Hvis du får en fejlbesked, der siger, at navneserveren ikke er registreret hos Punktum dk, skal du bede udbyderen af navneserveren om at registrere navneserveren ved at følge denne guide.
Zonemaster
Hvis du oplever fejlen. ”der mangler NS-records på navneserveren”, kan du tjekke, hvad problemet er med værktøjet ”Zonemaster”, som du finder her.
Når du har kørt testen under ”pre-delegeret domænenavn”, fortæller den dig, hvilke opsætningsfejl der gør, at du ikke kan skifte navneservere. Du kan evt. kopiere det link, der kommer på siden og sende det til din navneserverudbyder, så de kan løse fejlen.
Når der er tale om en fejl i opsætningen af navneserveren eller en navneserver, der ikke er registreret hos Punktum dk, er det desværre ikke noget vores kundeservice kan hjælpe med. Det er kun udbyderen af navneserveren, der kan hjælpe.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
I første omgang kan du prøve at finde alternativer til domænenavnet ved hjælp af en forkortelse eller bindestreger.
Alternativt kan du skrive dig på venteliste til det ønskede domænenavn. Det gør du ved at finde navnet i whois-databasen.
Når resultatet kommer frem, vil der være mulighed for at registrere sig på en venteliste via vores online selvbetjening.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du får brug for at ændre detaljer omkring dit domænenavn, kan du gøre det på vores online selvbetjening.
Du kan f.eks.
- betale dine fakturaer
- opsige dit domænenavn
- opdatere dine kontaktoplysninger
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Kundeservice er åbent
Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.
Skriv eller ring til os
Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at blive ringet op af den første ledige medarbejder.
Kundeservice er lukket
Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.