Kundeservice

Har du problemer med dit domæne, kan du få hjælp her.

alt tekst

Kan vi hjælpe?

Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.

Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.

Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:

Som erhvervskunde:

Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.

Som privat registrant:

Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
 
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så kan du se flere muligheder her

 

Har du modtaget en mail vedrørende suspendering?

Vi oplever desværre i øjeblikket, at der er falske mails i omløb vedrørende suspendering. Dette arbejder vi på at forhindre.  

Vores sider er blevet klonet, og det kan derfor se ud som om, du er landet det rigtige sted. Hvis du har angivet dine login-oplysninger på den falske login-side, henviser vi til, at du straks logger ind på vores selvbetjening og ændrer dit password.

Vi sender samtidig rigtige e-mails ud om suspendering. Vi vil derfor anbefale dig at logge ind på vores selvbetjening og tjekke om dit .dk-domænenavn er suspenderet.  

Hvordan ser jeg, om det er en falsk mail?  

Tjek altid afsenderens e-mailadresse. E-mails fra os vil altid ende på @punktum.dk.  

Herunder kan du se en af de falske e-mails, der er i omløb: 

Falsk mail

 

Hvorfor er mit domænenavn suspenderet?

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være, fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.

Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.

Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.

Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.

Hvis du oplever, at din e-mailadresse eller hjemmeside ikke virker, så kan det skyldes én af nedenstående årsager. 

Udestående faktura hos Punktum dk 

Hvis vi ikke har modtaget betaling for fornyelse af dit .dk-domænenavn, så vil domænet blive suspenderet hos os. Er dit domænenavn suspenderet, og har du en mail eller en hjemmeside, som bruger domænet, vil det ikke længere virke. 

Du kan få genoprettet dit domænenavn igen ved at logge ind på vores online selvbetjening. Du kan følge vores vejledning ved at klikke her.  

Manglende validering  

Hos Punktum dk er du som registrant påkrævet at gennemføre en ID-kontrol med MitID, når du skal aktivere dit domæne. 

Dette gør vi for at have retvisende oplysninger og sikre din brugsret til domænet. 

Hvis ID-kontrollen ikke gennemføres inden for den givne tidsfrist, vil domænet blive suspenderet, og efter 30 dages suspension vil det blive slettet.  

Domænet genoprettes/aktiveres automatisk, når du logger ind på selvbetjeningen og tilknytter MitID.   

Opsætning hos din DNS-udbyder  

Når du har brugsretten til et domænenavn, er du kunde hos Punktum dk. Udover os har du også en registrering hos din udbyder, som står for din hosting (opsætning af mail eller hjemmeside). Derfor skal din opsætning ved din udbyder være sat korrekt op. De kan have deaktiveret domænet grundet manglende vedligeholdelse, i form af betaling samt opdatering af kontaktoplysninger. Det er derfor vigtigt, at du vedligeholder begge aftaler. Hvis problemet ligger hos din udbyder, skal du kontakte udbyderen for at få genoprettet domænenavnet.  

Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.

Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.

Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.

Trin 1

Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".

Trin 2

Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.

Trin 3

Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.

Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.

BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.

Har du brug for at kontakte os?

Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit .dk-domæne.

Vores kundeservicemedarbejdere besvarer din henvendelse så hurtigt som muligt.

 

Telefondame hos Punktum dk

Hvis du ikke har dine login-oplysninger, kan du få adgang til vores selvbetjening på én af følgende måder i stedet. 

Log ind med din registrerede e-mailadresse  

Hvis du ikke kan huske dit bruger-id, så kan du angive din e-mailadresse i feltet for Bruger-id og benytte samme kode.  

Glemt adgangskode  

Har du derimod ikke din adgangskode, kan du få en ny midlertidig adgangskode fremsendt ved at vælge ”Glemt adgangskode”.  

Link til din e-mail 

Du kan via vores loginside vælge at få tilsendt et link, som du modtager på mail. Med linket kan du logge direkte ind på vores selvbetjening.  

MitID  

Hvis du tidligere har tilføjet MitID til din profil hos os, kan du logge direkte ind med dette.  

Er det derimod første gang du logger på med MitID, så skal du benytte bruger-id og adgangskode for at koble det op til dit MitID.  

Er ingen af ovennævnte muligt, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. +45 33 64 60 60 eller skriftligt her.  

Når du registrerer et nyt .dk-domænenavn, kan du oplyse din forhandler om dit allerede eksisterende bruger-id.

Hvis ikke du gør det, vil der automatisk blive oprettet et nyt bruger-id, hver gang du registrerer et nyt .dk-domænenavn.

Hvis du har flere bruger-id’er, der er registreret med præcis samme kontaktoplysninger, kan du samle disse til ét bruger-id på vores selvbetjening.

For at kunne samle dine bruger-ID, skal du først sikre dig, at følgende krav er opfyldt:

  • Profilerne skal være registreret med 100% ens oplysninger. Det vil sige tlf. nummer, adresse og e-mail skal være helt ens på begge profiler. Alt dette kan du tjekke under ”min profil”, når du er logget ind på selvbetjeningen.
  • Alle fakturaer skal være betalt på alle profiler.
  • Profilerne må ikke være forhandlerhåndteret af din udbyder.

 

Når du har sikret dig, at overstående oplysninger er opfyldt, skal du gøre følgende:

Step 1. Log ind på den profil, du ønsker dine profiler skal være samlet på

Step 2. Klik på ”min profil” inde på selvbetjeningen

Step 3. Under menupunktet ”administrer profil” klik på ”sammenlæg bruger-ID”

 

Er dit domæne forhandlerhåndteret?

Det er ikke muligt at sammenlægge bruger-id selv, hvis du er forhandlerhåndteret. For at få samlet dine bruger-id, skal du kontakte din forhandler og bede dem håndtere sammenlægningen.

Du kan læse mere om forhandlerhåndtering her

 

 

 

Du skal henvende dig hos folkeregistret og ansøge om navne- og adressebeskyttelse i CPR-registret. Når du har opnået navne- og adressebeskyttelse, vil du også blive skjult i whois-databasen.

Læs mere om navne- og adressebeskyttelse hos borger.dk.

Læs mere om, hvem der kan se dine oplysninger her.

Hvis du ikke længere har en rolle tilknyttet til dit bruger-id (fx registrant, fuldmægtig eller betaler), og du ikke har et økonomisk udestående med Punktum dk, vil dit bruger-id automatisk blive opsagt efter 45 dage.

Hvis dine domænenavne er registreret til et ophørt CVR, kan du finde den relevante vejledning herunder. 

Registrant med dansk CVR-nummer 

Hvis dit domænenavn er registreret til et ophørt selskab-/-CVR-nummer, skal domænet overdrages til et aktivt selskab eller en privatperson. Har du tidligere udført en ID-kontrol med MitID, kan du logge ind på vores selvbetjening og igangsætte overdragelsen. 

Du kan ligeledes logge på med dit bruger-id og adgangskode. 

Du kan følge vores vejledning for overdragelse her 

Hvis du ikke har dit bruger-id og adgangskode, så kan du anmode om "Glemt adgangskode" ved login-vinduet "Log på med bruger-id" her.

Har du ikke mulighed for ovennævnte, kan du kontakte os her.

Navneserveransvarlige med dansk CVR-nummer

Kontakt venligst vores kundeservice for vejledning til overdragelse til gyldige kontaktinformationer. Du kan skrive til vores kundeservice her. 

Rolle som betaler eller fuldmægtig med dansk CVR-nummer

Kontakt venligst registranten af domænet for at skifte/fjerne rollen som betaler eller fuldmægtig.  

Indehaver af venteliste position med dansk CVR-nummer  

Du kan ikke rettet dine kontaktoplysninger, og ventelistepositionen kan ikke overdrages. 

Opret venligst en ny ventelisteposition med et aktivt CVR-nr. og opsig den gamle ventelisteposition via dit login. 

Hvis dit MitID er tilknyttet til flere bruger-id’er, så kan du tilgå dem alle på én gang ved at logge ind på vores selvbetjening med dit MitID.

Når du er logget ind, kan du skifte imellem de bruger-id, som du ønsker at administrere.

Er du logget ind på en computer, kan du skifte mellem dine bruger-id'er ved at klikke på den lille pil oppe i højre hjørne af skærmen, som vil fremgå ud fra dit bruger-id.

Er du logget ind på din mobil, skal du klikke direkte på dit bruger-id i toppen af venstre hjørne.

Hvis et .dk-domænenavn er registreret til en afdød person, kan domænenavnet kun overdrages til afdødes arving, eller opsiges af arving.

 

I dette tilfælde beder vi arvingen indsende en skifteretsattest. Hvis der er flere arvinger, skal der fremsendes skiftefuldmagter fra øvrige arvinger.

 

Ud over informationerne som fremgår af skifteretsattesten, skal vi ligeledes bruge e-mailadresse på arvingen, som skal overtage rettigheden til domænenavnet.

 

Dokumentationen kan indsendes til os via vores kontaktformular https://punktum.dk/kontakt-kundeservice

Når den korrekte dokumentation er modtaget, indsætter vi vedkommendes e-mailadresse som kontakt for domænenavnet. Derved kan arving tilgå administrationen for domænenavnet på vores selvbetjening, hvor domænet skal opsiges eller overdrages.

 

Registrant

Når du har registreret et .dk-domænenavn, er du registrant af domænenavnet. Det er dig, som har indgået aftalen med os, og du har derfor brugsretten til domænet. Dette omfatter et årligt periodegebyr for at beholde brugsretten til domænet. Som registrant kan du foretage alle rettelser vedrørende domænenavnet på vores online selvbetjening.

Fuldmægtig

Registranten kan give en anden person eller virksomhed fuldmagt til at udføre handlinger vedrørende domænenavnet. Denne rolle kaldes fuldmægtig og vil få tilknyttet et separat bruger-id.

Fuldmægtig kan varetage følgende: Skifte af navneservere, DNSSEC, oprette navneservere på domænenavnet, ændre registreringsperiode for et domænenavn og udskifte personen, der varetager betalerrollen mv. 

Nogle handlinger, som er igangsat af fuldmægtig, skal godkendes af registranten. Det gælder f.eks. overdragelse eller opsigelse af domænenavnet.

Betaler

Registranten kan videregive betalingen af domænenavnet til en anden person eller virksomhed. Denne rolle kaldes betaler og vil få tilknyttet et separat bruger-id.

Betaleren kan ikke udføre andre handlinger end at betale for domænenavnet.

 

Registranten kan administrere og oprette roller inde via login på vores selvbetjening under menupunktet "Domænenavne".

Er dit domænenavn forhandlerhåndteret af din udbyder, kan du ikke oprette roller. Du kan læse mere om forhandlerhåndtering her.

Hvis du ikke har adgang til den e-mailadresse eller telefonnummer, som er angivet på din profil, skal vi bede dig kontakte os for validering af dine oplysninger på anden vis i en ID-kontrol.

Du skal kontakte os via vores kontaktformular

Her vil vi bede om fremsendelse af nedenstående for at bekræfte tilhørsforhold til dit .dk-domænenavn.

OBS: Hvis du har adgang til dit telefonnummer som privatkunde eller som enkeltmandsvirksomhed, kan du ringe fra telefonnummeret til vores kundeservice på 33 64 60 60 og få ændret din mail på din profil.

 

Er du privatkunde?

Hvis dit .dk-domænenavn er registreret til dig privat, så vil du blive bedt om at fremsende følgende dokumentation:

1. Billedlegitimation (f.eks. pas eller kørekort)

2. Et billede taget af dig selv for nyligt (en selfie)

3. En forsyningsregning. Dette kan f.eks. være for gas, vand, el, varme eller dit telefonselskab. Vi godkender også dokumentation sendt fra din bank eller forsikring. Dokumentationen må max være 3 måneder gammel samt skal dit navn og adresse fremgå.

 

Er du erhvervskunde?

Hvis dit .dk-domænenavn er registreret til et CVR-nummer, så kan du få opdateret e-mailadressen på følgende måder:

Enten kan vi opdatere den ud fra oplysningerne på jeres CVR-nummer i CVR-registret VIRK, som skal være oplyst under jeres ”Udvidede virksomhedsoplysninger”. Her skal du kontakte os på 33 64 60 60, hvorefter vi kan rette den.

Og ellers vil du blive bedt om at fremsende følgende dokumentation:

1. En forsyningsregning med virksomhedens navn og adresse på. Dette kan f.eks. være for gas, vand, el, varme eller telefonselskab. Vi godkender også dokumentation sendt fra din bank eller forsikring. Dokumentationen må max være 3 måneder gammel.

2. To dokumenter fra to forskellige offentlige instanser. Dette kan f.eks. være et dokument fra skat og et registreringsbevis.

 

Er dit domænenavn forhandlerhåndteret?

Hvis dit domænenavn er forhandlerhåndteret, skal du i stedet kontakte din forhandler for opdatering af dine oplysninger hos Punktum dk.

Du kan læse mere om forhandlerhåndtering her

Har du glemt adgangskoden til vores selvbetjening?

Du kan få tilsendt et nyt login her.

Nyt login
Dame med device

Kan du ikke finde din faktura?

I vores selvbetjening kan du få et overblik over alle dine betalinger og udestående fakturaer.

Gå til .dk-selvbetjening
PC med rød prik

Har du brug for at skifte navneservere?

Hvis du ønsker at skifte hostingudbyder, skal dit domænenavn have nye navneservere.

Læs mere
device på talerken

Lukkedage

Vores kundeservice holder lukket på en række dage i løbet af året. Her kan du se hvilke.

Se lukkedage
mand med divice

Kundeservice er åbent

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.

Skriv eller ring til os

Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at  blive ringet op af den første ledige medarbejder. 

Kundeservice er lukket

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.

Legeplads

Har du vundet en klagesag?

Læs om, hvordan du kan få overdraget et domæne efter en klagesag.