Kan vi hjælpe?
Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.
Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.
Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:
Som erhvervs-kunde:
Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.
Som privat registrant:
Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så må vi bede dig sende en skriftlig henvendelse med henblik på at validere dine oplysninger. Du kan skrive til os her
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.
Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.
Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.
Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.
Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.
Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.
Trin 1
Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".
Trin 2
Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.
Trin 3
Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.
Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.
BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Har du brug for at kontakte os?
Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit .dk-domæne.
Vores kundeservicemedarbejdere besvarer din henvendelse så hurtigt som muligt.

Har du glemt dine login-oplysninger?
Du kan finde dit bruger-id ved at klikke her.
Du kan finde din adgangskode ved at klikke her.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis et .dk-domænenavn er registreret til en afdød person, kan domænenavnet kun overdrages til afdødes arvinger eller blive opsagt, hvis en skriftlig anmodning kommer fra afdødes arvinger.
I dette tilfælde beder vi arvingerne indsende en skifteretsattest samt eventuelt skiftefuldmagter.
Ud over informationerne som fremgår af skifteretsattesten, skal vi ligeledes bruge e-mailadresse på arvingen, som skal overtage rettigheden til domænenavnet.
Dokumentationen kan indsendes ved at skrive til os her nedenfor.
Når den korrekte dokumentation er modtaget, bliver arvingen registrant, og vi indsætter vedkommendes e-mailadresse som kontakt for domænenavnet. Derved kan domænenavnet administreres (fx overdrages eller opsiges) på vores selvbetjening.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Ja, som dansk registrant, skal du kunne dokumentere et tilhørsforhold til en adresse i Danmark.
Alle registranter af .dk-domænenavne skal kunne gennemføre en ID-kontrol og ligeledes skal registranten sikre at have oplyst sine korrekte kontaktoplysninger (navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse). Uden korrekte kontaktoplysninger kan man ikke være registrant for et. dk-domænenavn.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du ikke længere har en rolle tilknyttet til dit bruger-id (fx registrant, fuldmægtig eller betaler), og du ikke har et økonomisk udestående med Punktum dk, vil dit bruger-id automatisk blive opsagt efter 45 dage.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis dit domænenavn er registreret til et ophørt selskab / CVR-nummer, skal domænet overdrages til et aktivt selskab eller en privatperson. Hvis du tidligere har udført en ID-kontrol med MitID, kan du logge ind på vores selvbetjening og igangsætte overdragelsen.
Du kan ligeledes logge på med dit bruger-id og adgangskode.
Du kan følge vores vejledning for overdragelse her
Hvis du ikke har dit bruger-id og adgangskode, så kan du anmode om "Glemt adgangskode" ved login vinduet "Log på med bruger-id".
Hvis du ikke har mulighed for at logge ind på vores selvbetjening, skal du kontakte vores kundeservice via kontaktformularen, som du finder nedenfor.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis dit MitID er tilknyttet til flere bruger-id’er, så kan du tilgå dem alle på én gang ved at logge ind på vores selvbetjening med dit MitID.
Når du er logget ind, kan du skifte imellem de bruger-id, som du ønsker at administrere.
Er du logget ind på en computer, kan du skifte mellem dine bruger-id'er ved at klikke på den lille pil oppe i højre hjørne af skærmen, som vil fremgå ud fra dit bruger-id.
Er du logget ind på din mobil, skal du klikke direkte på dit bruger-id i toppen af venstre hjørne.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Når du registrerer et nyt .dk-domænenavn, kan du oplyse din forhandler om dit allerede eksisterende bruger-id.
Hvis ikke du gør det, vil der automatisk blive oprettet et nyt bruger-id, hver gang du registrerer et nyt .dk-domænenavn.
Hvis du har flere bruger-id’er, der er registreret med præcis samme kontaktoplysninger, kan du samle disse til ét bruger-id på vores selvbetjening.
For at kunne samle dine bruger-ID, skal du først sikre dig, at følgende krav er opfyldt:
- Profilerne skal være registret med 100% ens oplysninger. Det vil sige tlf. nummer, adresse og e-mail skal være helt ens på begge profiler. Alt dette kan du tjekke under ”min profil”, når du er logget ind på selvbetjeningen.
- Alle fakturaer skal være betalt på alle profiler.
- Profilerne må ikke være forhandlerhåndteret af din udbyder.
Når du har sikret dig, at overstående oplysninger er opfyldt, skal du gøre følgende:
Step 1. Log ind på den profil, du ønsker dine profiler skal være samlet på
Step 2. Klik på ”min profil” inde på selvbetjeningen
Step 3. Under menupunktet ”administrer profil” klik på ”sammenlæg bruger-ID”
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Registrant
Når du har registreret et .dk-domænenavn, er du registrant af domænenavnet. Det er dig, som har indgået aftalen med os, og du har derfor brugsretten til domænet. Dette omfatter et årligt periodegebyr for at beholde brugsretten til domænet. Som registrant kan du foretage alle rettelser vedrørende domænenavnet på vores online selvbetjening.
Fuldmægtig
Registranten kan give en anden person eller virksomhed fuldmagt til at udføre handlinger vedrørende domænenavnet. Denne rolle kaldes fuldmægtig og vil få tilknyttet et separat bruger-id.
Fuldmægtig kan varetage følgende: Skifte af navneservere, DNSSEC, oprette navneservere på domænenavnet, ændre registreringsperiode for et domænenavn og udskifte personen, der varetager betalerrollen mv.
Nogle handlinger, som er igangsat af fuldmægtig, skal godkendes af registranten. Det gælder f.eks. overdragelse eller opsigelse af domænenavnet.
Betaler
Registranten kan videregive betalingen af domænenavnet til en anden person eller virksomhed. Denne rolle kaldes betaler og vil få tilknyttet et separat bruger-id.
Betaleren kan ikke udføre andre handlinger end at betale for domænenavnet.
Registranten kan administrere og oprette roller inde via login på vores selvbetjening under menupunktet "Domænenavne".
Er dit domænenavn forhandlerhåndteret af din udbyder, kan du ikke oprette roller. Du kan læse mere om forhandlerhåndtering her.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Kundeservice er åbent
Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.
Skriv eller ring til os
Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at blive ringet op af den første ledige medarbejder.
Kundeservice er lukket
Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.