Kundeservice

Har du problemer med dit domæne, kan du få hjælp her.

alt tekst

Kan vi hjælpe?

Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.

Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.

Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:

Som erhvervs-kunde:
Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.

Som privat registrant:
Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
 
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så kan du se flere muligheder her

 

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.

Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.

Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.

Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.

Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.

Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.

Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.

Trin 1

Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".

Trin 2

Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.

Trin 3

Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.

Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.

BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.

Har du brug for at kontakte os?

Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit .dk-domæne.

Vores kundeservicemedarbejdere besvarer din henvendelse så hurtigt som muligt.

 

Telefondame hos Punktum dk

Det er desværre ikke muligt at få udsat betalingsfristen på en fremsendt faktura. Hvis vi ikke har modtaget betalingen for dit domænenavn, inden det udløber, vil domænenavnet blive suspenderet.

Det er efterfølgende muligt at genoprette domænenavnet, hvis vi modtager betalingen af periodegebyr samt genopretningsgebyr indenfor 30 dage, efter det er blevet suspenderet. Dette skal betales online på vores selvbetjening med kreditkort.

Bemærk: Hvis et eller flere domænenavne bliver suspenderet, skal der betales et genopretningsgebyr på kr. 125,00 pr. suspenderet domænenavn. Dette skal betales oveni den oprindelige faktura.

Hvis du ønsker at skifte betaler, skal dette ske på vores selvbetjening. 

Ændringen gælder fra næste gang, domænenavnet skal faktureres.

Når der er udstedt en faktura, er det desværre ikke muligt at skifte betaler, før vi har modtaget betalingen for den allerede fremsendte faktura.

Hvis du ønsker at tilmelde dig til Betalingsservice (8,75 kr. pr. faktura), kan du ændre dine betalingsindstillinger på vores selvbetjening under BETALING OG FAKTURAER > Rediger betalingsindstillinger.

Du kan også tilmelde dig direkte i din netbank. Betalingsservice vil herefter give besked til Punktum dk om din ændring. Vær opmærksom på, at åbne fakturaer, der er udstedt før du tilmeldte dig Betalingsservice, skal betales manuelt.

Bemærk: Virksomheder skal altid tilmelde sig Betalingsservice direkte i netbank og kan ikke benytte vores selvbetjening til formålet.

Afmelding af Betalingsservice skal du altid gøre i din netbank. Efter afmeldingen vil du automatisk modtage dine fakturaer fra Punktum dk på den e-mailadresse, du har angivet hos os. Dette er gratis, men vær opmærksom på, at betalingen skal ske manuelt.

Hvis du ønsker at modtage dine fakturaer i e-Boks, skal du redigere dine betalingsindstillinger i vores selvbetjening, hvor du kan vælge dette.

Du skal ligeledes sørge for at tilmelde Punktum dk i din e-boks, i dine indstillinger på www.e-boks.dk.

Hvis du ønsker at afmelde e-boks, og modtage dine fakturaer ad en anden kanal, kan dette ligeledes ændres på vores selvbetjening i dine betalingsindstillinger. 

Nej. Hvis du har modtaget en faktura, men efterfølgende opsagt et eller flere domænenavne, der fremgår af fakturaen, fremsender vi en kreditnota. 

Hvis du ikke har opsagt alle domænenavnene, som fremgår af fakturaen, skal du modregne kreditnotaen i fakturaen og betale restbeløbet.

NB: Du kan kun modregne kreditnotaen i det fakturanummer, der fremgår af kreditnotaen.

Ja, visse udbydere tilbyder denne service.

Din udbyder kan med dit samtykke sætte sig på som betaler af dit domænenavn hos Punktum dk, når den første registreringsperiode udløber, og domænenavnet skal fornyes (typisk efter et år).

Når din udbyder er betaler, får du ikke selv tilsendt en faktura fra Punktum dk.

Har du glemt adgangskoden til vores selvbetjening?

Du kan få tilsendt et nyt login her.

Nyt login
Dame med device

Kan du ikke finde din faktura?

I vores selvbetjening kan du få et overblik over alle dine betalinger og udestående fakturaer.

Gå til .dk-selvbetjening
PC med rød prik

Har du brug for at skifte navneservere?

Hvis du ønsker at skifte hostingudbyder, skal dit domænenavn have nye navneservere.

Læs mere
device på talerken

Lukkedage

Vores kundeservice holder lukket på en række dage i løbet af året. Her kan du se hvilke.

Se lukkedage
mand med divice

Kundeservice er åbent

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.

Skriv eller ring til os

Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at  blive ringet op af den første ledige medarbejder. 

Kundeservice er lukket

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.

Legeplads

Har du vundet en klagesag?

Læs om, hvordan du kan få overdraget et domæne efter en klagesag.