Kundeservice

Har du problemer med dit domæne, kan du få hjælp her.

alt tekst

Pas på!

Vi oplever desværre i øjeblikket, at der er rigtig mange falske mails i omløb vedrørende suspendering af .dk-domænenavne. Dette arbejder vi på at forhindre.

Læs mere her
Pas på falske mails

Kan vi hjælpe?

Vi oplever desværre i øjeblikket, at der er rigtig mange falske mails i omløb vedrørende suspendering /fakturering af .dk-domænenavne. Dette arbejder vi på at forhindre.  

Punktum dk's sider er blevet klonet, og det kan derfor se ud som om, du er landet det rigtige sted. Hvis du modtager en falsk mail, skal du ikke betale via betalingslinket!

Hvordan ser jeg, om det er en falsk mail?  

Tjek altid afsenderens e-mailadresse. Vi sender ikke mails ud fra mailadressen admin@dk-hostmaster.dk

E-mails fra os vil altid ende på "@punktum.dk" 

Vi sender derudover spørgeskemaer fra adressen "@relationmonitor.com"  

Her kan du se eksempler på nogle af de e-mailendelser, som de falske mails gør brug af: 

@punktum.in
@uni-erfurt.de
@punktum.com
@ventevo.pk
@uni-erfurt.de
@pouriaahmadi.com
@summersetdestinations.com

Bemærk at ovenstående e-mailadresser kan være brugt uden domæneindehaverens viden.

Herunder kan du se eksempler på de falske e-mails, der er i omløb: 

OBS. Vær særligt opmærksom på, at der kan være et andet link gemt bag det link, som står i teksten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Falsk mail

 

Hvis du har angivet dine login-oplysninger på den falske login-side, henviser vi til, at du straks logger ind på vores selvbetjening og ændrer dit password.

Hvis du har modtaget en falsk e-mail, vil vi meget gerne se, hvordan den ser ud. Du kan videresende den til svindel@punktum.dk.

Har du modtaget en mail vedrørende suspendering eller betaling?

Vi sender samtidig rigtige e-mails ud om suspendering. Vi vil derfor anbefale dig at logge ind på vores selvbetjening og tjekke om dit .dk-domænenavn er suspenderet.  

Hvis dit domænenavn ikke virker, er det sandsynligvis blevet suspenderet. Læs mere her, hvad du kan gøre for at genoprette det.

 

Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.

Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.

Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:

Som erhvervskunde:

Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.

Som privat registrant:

Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
 
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så kan du se flere muligheder her

 

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være, fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.

Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.

Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.

Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.

Hvis du oplever, at din e-mailadresse eller hjemmeside ikke virker, så kan det skyldes én af nedenstående årsager. 

Udestående faktura hos Punktum dk 

Hvis vi ikke har modtaget betaling for fornyelse af dit .dk-domænenavn, så vil domænet blive suspenderet hos os. Er dit domænenavn suspenderet, og har du en mail eller en hjemmeside, som bruger domænet, vil det ikke længere virke. 

Du kan få genoprettet dit domænenavn igen ved at logge ind på vores online selvbetjening. Du kan følge vores vejledning ved at klikke her.  

Manglende validering  

Hos Punktum dk er du som registrant påkrævet at gennemføre en ID-kontrol med MitID, når du skal aktivere dit domæne. 

Dette gør vi for at have retvisende oplysninger og sikre din brugsret til domænet. 

Hvis ID-kontrollen ikke gennemføres inden for den givne tidsfrist, vil domænet blive suspenderet, og efter 30 dages suspension vil det blive slettet.  

Domænet genoprettes/aktiveres automatisk, når du logger ind på selvbetjeningen og tilknytter MitID.   

Opsætning hos din DNS-udbyder  

Når du har brugsretten til et domænenavn, er du kunde hos Punktum dk. Udover os har du også en registrering hos din udbyder, som står for din hosting (opsætning af mail eller hjemmeside). Derfor skal din opsætning ved din udbyder være sat korrekt op. De kan have deaktiveret domænet grundet manglende vedligeholdelse, i form af betaling samt opdatering af kontaktoplysninger. Det er derfor vigtigt, at du vedligeholder begge aftaler. Hvis problemet ligger hos din udbyder, skal du kontakte udbyderen for at få genoprettet domænenavnet.  

Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.

Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.

Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.

Trin 1

Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".

Trin 2

Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.

Trin 3

Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.

Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret vil overdragelsen blive gennemført.

BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.

Har du brug for at kontakte os?

Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit .dk-domæne.

Vores kundeservicemedarbejdere besvarer din henvendelse så hurtigt som muligt.

 

Telefondame hos Punktum dk

Hvis du ønsker at tilmelde dig til Betalingsservice, kan du ændre dine betalingsindstillinger på vores selvbetjening under BETALING OG FAKTURAER > Rediger betalingsindstillinger.

Du kan også tilmelde dig direkte i din netbank. Betalingsservice vil herefter give besked til Punktum dk om din ændring. Vær opmærksom på, at åbne fakturaer, der er udstedt før du tilmeldte dig Betalingsservice, skal betales manuelt.

Bemærk: Virksomheder skal altid tilmelde sig Betalingsservice direkte i netbank og kan ikke benytte vores selvbetjening til formålet.

Afmelding af Betalingsservice skal du altid gøre i din netbank. Efter afmeldingen vil du automatisk modtage dine fakturaer fra Punktum dk på den e-mailadresse, du har angivet hos os. Dette er gratis, men vær opmærksom på, at betalingen skal ske manuelt.

Hvis du ønsker at modtage dine fakturaer i e-Boks, skal du redigere dine betalingsindstillinger i vores selvbetjening, hvor du kan vælge dette.

Du skal ligeledes sørge for at tilmelde Punktum dk i din e-boks, i dine indstillinger på www.e-boks.dk.

Hvis du ønsker at afmelde e-boks, og modtage dine fakturaer ad en anden kanal, kan dette ligeledes ændres på vores selvbetjening i dine betalingsindstillinger. 

Nej. Hvis du har modtaget en faktura, men efterfølgende opsagt et eller flere domænenavne, der fremgår af fakturaen, fremsender vi en kreditnota. 

Hvis du ikke har opsagt alle domænenavnene, som fremgår af fakturaen, skal du modregne kreditnotaen i fakturaen og betale restbeløbet.

NB: Du kan kun modregne kreditnotaen i det fakturanummer, der fremgår af kreditnotaen.

Ja, visse udbydere tilbyder denne service.

Din udbyder kan med dit samtykke sætte sig på som betaler af dit domænenavn hos Punktum dk, når den første registreringsperiode udløber, og domænenavnet skal fornyes (typisk efter et år).

Når din udbyder er betaler, får du ikke selv tilsendt en faktura fra Punktum dk.

Det er desværre ikke muligt at få udsat betalingsfristen på en fremsendt faktura. Hvis vi ikke har modtaget betalingen for dit domænenavn, inden det udløber, vil domænenavnet blive suspenderet.

Det er efterfølgende muligt at genoprette domænenavnet, hvis vi modtager betalingen af periodegebyr samt genopretningsgebyr indenfor 30 dage, efter det er blevet suspenderet. Dette skal betales online på vores selvbetjening med kreditkort.

Bemærk: Hvis et eller flere domænenavne bliver suspenderet, skal der betales et genopretningsgebyr på kr. 125,00 pr. suspenderet domænenavn. Dette skal betales oveni den oprindelige faktura.

Hvis du ønsker at skifte betaler, skal dette ske på vores selvbetjening. 

Ændringen gælder fra næste gang, domænenavnet skal faktureres.

Når der er udstedt en faktura, er det desværre ikke muligt at skifte betaler, før vi har modtaget betalingen for den allerede fremsendte faktura.

Du kan nemt finde din faktura og se om betalingen er gennemført på vores selvbetjening.  

Log ind og se din betalingsstatus. 

 

Hvis du har modtaget en mail og er i tvivl om den kommer fra os, så husk altid at tjekke afsenderadressen.   

E-mails fra os vil altid ende på "@punktum.dk"

Her kan du se eksempler på nogle af de e-mailendelser, der bliver brugt på phishing e-mails:

@punktum.com 
@geraldbusinge.com
@ventevo.pk>
@telenet.be
@mindbiwesupport.com
@pouriaahmadi.com
@consultoresma.mx
@punktum.co.uk

Har du glemt adgangskoden til vores selvbetjening?

Du kan få tilsendt et nyt login her.

Nyt login
Dame med device

Kan du ikke finde din faktura?

I vores selvbetjening kan du få et overblik over alle dine betalinger og udestående fakturaer.

Gå til .dk-selvbetjening
PC med rød prik

Har du brug for at skifte navneservere?

Hvis du ønsker at skifte hostingudbyder, skal dit domænenavn have nye navneservere.

Læs mere
device på talerken

Lukkedage

Vores kundeservice holder lukket på en række dage i løbet af året. Her kan du se hvilke.

Se lukkedage
mand med divice

Kundeservice er åbent

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.

Skriv eller ring til os

Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at  blive ringet op af den første ledige medarbejder. 

Kundeservice er lukket

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.

Legeplads

Har du vundet en klagesag?

Læs om, hvordan du kan få overdraget et domæne efter en klagesag.