Kundeservice

Har du problemer med dit domæne, kan du få hjælp her.

alt tekst

Kan vi hjælpe?

Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.

Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.

Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:

Som erhvervs-kunde:
Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.

Som privat registrant:
Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
 
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så kan du se flere muligheder her

 

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.

Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.

Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.

Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.

Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.

Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.

Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.

Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.

Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.

Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.

Trin 1

Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".

Trin 2

Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.

Trin 3

Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.

Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.

BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.

Har du brug for at kontakte os?

Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit .dk-domæne.

Vores kundeservicemedarbejdere besvarer din henvendelse så hurtigt som muligt.

 

Telefondame hos Punktum dk

Det er desværre ikke muligt at få udsat betalingsfristen på en fremsendt faktura. Hvis vi ikke har modtaget betalingen for dit domænenavn, inden det udløber, vil domænenavnet blive suspenderet.

Det er efterfølgende muligt at genoprette domænenavnet, hvis vi modtager betalingen af periodegebyr samt genopretningsgebyr indenfor 30 dage, efter det er blevet suspenderet. Dette skal betales online på vores selvbetjening med kreditkort.

Bemærk: Hvis et eller flere domænenavne bliver suspenderet, skal der betales et genopretningsgebyr på kr. 125,00 pr. suspenderet domænenavn. Dette skal betales oveni den oprindelige faktura.

Hvis du ønsker at skifte betaler, skal dette ske på vores selvbetjening. 

Ændringen gælder fra næste gang, domænenavnet skal faktureres.

Når der er udstedt en faktura, er det desværre ikke muligt at skifte betaler, før vi har modtaget betalingen for den allerede fremsendte faktura.

Hvis registranten for et eller flere domænenavne er gået bort, er det kun afdødes arving der kan få adgang til at administrere (overdrage eller slette) domænenavnet.

For at få adgang til dette, skal arving indsende en skifteretsattest. 

Er der flere arvinger, skal der indsendes en fuldmagt fra disse, der giver den ønskede arving lov til at kunne administrere brugsretten til domænenavnet.

Dette skal indsendes via vores kontaktformular nedenfor. Her vælges ”Min profil”, og emnet ”konkurs/dødsbo”.

Når man er registrant for et .dk-domæne, skal du, i henhold til vilkårene for .dk-domænenavne, sikre at dine adresseoplysninger til enhver tid er korrekte og kan dokumenteres.

Det er derfor ikke muligt at være registrant for et eller flere domæne, uden at have en adresse og kunne dokumentere et tilhørsforhold til denne.

Hvis du ønsker at kunne bruge et .dk-domæne, kan du evt. bede en af dine nærmeste, som har en adresse, om at gennemføre id-kontrollen i stedet. I så fald, skal du være opmærksom på, at domænenavnet vil blive registreret til denne person.

Danske statsborgere kan kun tage et domæne i brug hvis man har MitID. Alle der har et .dk-domænenavn, og som er bosat i Danmark, skal knytte et MitID til deres profil på selvbetjeningen. Processen går automatisk i gang, når du logger ind på selvbetjening.

Man kan ikke blive fritaget fra at bruge MitID i Danmark – man kan kun blive fritaget fra at benytte digital post og selvbetjening i det offentlige, men da Punktum dk ikke er en offentlig institution, gælder det ikke hos os.

Læs mere om vores procedure for validering af registranter her

Validering betyder, at Punktum dk sammenligner de navne- og adresseinformationer, der er opgivet til os med dem, der er registreret i CPR- eller CVR-registeret.

For registranter med dansk adresse bliver navne- og adresseoplysningerne sammenholdt, når et domænenavn oprettes. På den måde kan vi sikre os, at alle kontaktoplysninger på vores registranter er retvisende.

Når dine oplysninger er valideret, behøver du ikke at opdatere dine adresseoplysninger andre steder end i CPR- eller CVR-registeret. Øvrige kontaktoplysninger, som f.eks. e-mailadressen, er du dog stadig forpligtet til at holde opdateret.

Har du glemt dine login-oplysninger?

Du kan finde dit bruger-id ved at klikke her.

Du kan finde din adgangskode ved at klikke her.

Når du registrerer et nyt .dk-domænenavn, kan du oplyse din forhandler om dit allerede eksisterende bruger-id.

Hvis ikke du gør det, vil der automatisk blive oprettet et nyt bruger-id, hver gang du registrerer et nyt .dk-domænenavn.

Hvis du har flere bruger-id’er, der er registreret med præcis samme kontaktoplysninger, kan du samle disse til ét bruger-id på vores selvbetjening.

For at kunne samle dine bruger-ID, skal du først sikre dig, at følgende krav er opfyldt:

  • Profilerne skal være registreret med 100% ens oplysninger. Det vil sige tlf. nummer, adresse og e-mail skal være helt ens på begge profiler. Alt dette kan du tjekke under ”min profil”, når du er logget ind på selvbetjeningen.
  • Alle fakturaer skal være betalt på alle profiler.
  • Profilerne må ikke være forhandlerhåndteret af din udbyder.

 

Når du har sikret dig, at overstående oplysninger er opfyldt, skal du gøre følgende:

Step 1. Log ind på den profil, du ønsker dine profiler skal være samlet på

Step 2. Klik på ”min profil” inde på selvbetjeningen

Step 3. Under menupunktet ”administrer profil” klik på ”sammenlæg bruger-ID”

 

Er dit domæne forhandlerhåndteret?

Det er ikke muligt at sammenlægge bruger-id selv, hvis du er forhandlerhåndteret. For at få samlet dine bruger-id, skal du kontakte din forhandler og bede dem håndtere sammenlægningen.

Du kan læse mere om forhandlerhåndtering her

 

 

 

Du skal henvende dig hos folkeregistret og ansøge om navne- og adressebeskyttelse i CPR-registret. Når du har opnået navne- og adressebeskyttelse, vil du også blive skjult i whois-databasen.

Læs mere om navne- og adressebeskyttelse hos borger.dk.

Læs mere om, hvem der kan se dine oplysninger her.

Alle foreninger skal tilknytte et MitID til deres domænenavne. Hvis I ikke har CVR-nummer, skal dette oprettes. Oprettelse af forenings-cvr-nummer kan gøres på virk.dk

Hvis I har CVR-nummer, kan I bestille/tilslutte MitID hos MitID-erhverv her

Efter MitID-tilknytningen kan andre i foreningen igen logge ind med det almindelige Punktum dk bruger-id og adgangskode.

Har du glemt adgangskoden til vores selvbetjening?

Du kan få tilsendt et nyt login her.

Nyt login
Dame med device

Kan du ikke finde din faktura?

I vores selvbetjening kan du få et overblik over alle dine betalinger og udestående fakturaer.

Gå til .dk-selvbetjening
PC med rød prik

Har du brug for at skifte navneservere?

Hvis du ønsker at skifte hostingudbyder, skal dit domænenavn have nye navneservere.

Læs mere
device på talerken

Lukkedage

Vores kundeservice holder lukket på en række dage i løbet af året. Her kan du se hvilke.

Se lukkedage
mand med divice

Kundeservice er åbent

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.

Skriv eller ring til os

Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at  blive ringet op af den første ledige medarbejder. 

Kundeservice er lukket

Mandag 09:00 - 16:00
Tirsdag 09:00 - 16:00
Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 09:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 14:00

Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.

Legeplads

Har du vundet en klagesag?

Læs om, hvordan du kan få overdraget et domæne efter en klagesag.