Kan vi hjælpe?
Fra d. 31. oktober 2023 vil det ikke længere være muligt at benytte NemID.
Du skal derfor sikre dig, at du har tilføjet MitID til dit login hos Punktum dk, hvilket du kan gøre i vores selvbetjening.
Her skal du logge på med dit MitID, hvorefter du bliver bedt om at angive dit bruger-id samt adgangskode. Følg derefter guiden på skærmen for at tilknytte dit MitID.
Hvis du oplever problemer med at logge ind, så kan du læse mere her
For mere information om afvikling af NemID kan du læse mere her
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.
Husk at du også kan logge på med dit NemID eller MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.
Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et NemID/MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:
Som erhvervs-kunde:
Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.
Som privat registrant:
Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så må vi bede dig sende en skriftlig henvendelse med henblik på at validere dine oplysninger. Du kan skrive til os her
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Vi er blevet gjort opmærksomme på at udbyderen CloudNordic (Azerocloud) er blevet ramt af nedbrud.
Det har derfor været nødvendigt for vores registranter at finde en anden udbyder til DNS.
I denne forbindelse kræver det, at registranten foretager skiftet via selvbetjeningen hos os.
For vejledning til at foretage skiftet, kan man følge vores side her
Hvordan logger du ind:
Husk at du kan logge på med dit NemID eller MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.
Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et NemID/MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:
Som erhvervs-kunde:
Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.
Som privat registrant:
Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så må vi bede dig sende en skriftlig henvendelse med henblik på at validere dine oplysninger. Du kan skrive til os her
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give domænenavnet til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.
Vær opmærksom på, at domænenavnet ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænenavnet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.
Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.
Trin 1
Vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".
Trin 2
Angiv bruger-id'et på den person eller virksomhed, du vil overdrage domænenavnet til.
Hvis du kender bruger-id'et på den, du ønsker at overdrage til, vælg "Anmod kendt bruger" og indtast bruger-id'et. Hvis du ikke kender bruger-id'et, vælg "Anmod ikke-kendt bruger / ny bruger" og indtast en e-mailadresse. Klik på VIDERE.
Trin 3
Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik BEKRÆFT for at igangsætte overdragelsen.
Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.
BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Har du brug for at kontakte os?
Hvis du har navne- og adressebeskyttelse, vil dine personoplysninger ikke være offentligt tilgængelige. Men hvis du har en aftale med en tredjepart, f.eks. hvis du har udnævnt en fuldmægtig eller en betaler til at bistå med administrationen og betalingen af dit domænenavn, vil disse tredjeparter kunne se dine oplysninger. Det kræver dog, at de logger ind på vores selvbetjening med deres bruger-id og adgangskode, eller med deres NemID, hvis de har tilknyttet NemID til deres bruger-id.
Hvis du har valgt at få håndteret dit domænenavn hos en forhandler, dvs. at være omfattet af forhandlerhåndtering, kan din forhandler ligeledes se dine personoplysninger.
Herudover udleverer Punktum dk personoplysninger til tredjeparter, som i henhold til dansk lov er berettiget til at modtage dem. Det gælder også for personer, der har navne- og adressebeskyttelse i CPR.
Du kan læse mere om vores udlevering af personoplysninger i Punktum dk's persondatapolitik.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du ønsker at gøre brug af en registreret persons ”ret til at blive glemt” i henhold til persondataforordningen, beder vi dig anmode om dette ved hjælp af kontaktformularen, som du finder nedenfor.
Visningen af dine personoplysninger og adgangen til din brugerkonto hos os slettes automatisk, når du ikke længere er kunde.
Punktum dk er dog forpligtet til fortsat at behandle visse oplysninger om dig, f.eks. efter bogføringsloven. Der er derfor personoplysninger, som ikke kan blive slettet, før denne forpligtelse ophører.
Du kan læse mere om vores behandling af personoplysninger i Punktum dk's persondatapolitik.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Du skal henvende dig hos folkeregistret og ansøge om navne- og adressebeskyttelse i CPR-registret. Når du har opnået navne- og adressebeskyttelse, vil du også blive skjult i whois-databasen.
Læs mere om navne- og adressebeskyttelse hos borger.dk.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du mener, at vi behandler urigtige personoplysninger om dig, og du ønsker at gøre brug af din ret i henhold til persondataforordningen om at få berigtiget dine personoplysninger, beder vi dig anmode om dette ved hjælp af kontaktformularen, som du finder nedenfor.
Hvis du er registrant af et .dk-domænenavn, er du selv forpligtet til at sikre, at dine kontaktoplysninger er retvisende. Du kan opdatere dine kontaktoplysninger ved hjælp af selvbetjeningen på vores hjemmeside.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du ønsker indsigt i Punktum dk's behandling af dine personoplysninger, skal ud sende en forespørgsel ved hjælp af kontaktformularen, som du finder nedenfor.
Vi skal sikre at oplysningerne kun udleveres til den, der er berettiget til at modtage dem. Derfor kan det være nødvendigt, at du gennemfører vores ID-kontrol, før du modtager de oplysninger, som du har anmodet om.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Kundeservice er åbent
Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.
Skriv eller ring til os
Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at blive ringet op af den første ledige medarbejder.
Kundeservice er lukket
Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.