Kan vi hjælpe?
Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.
Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.
Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:
Som erhvervskunde:
Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.
Som privat registrant:
Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så kan du se flere muligheder her
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Har du modtaget en mail vedrørende suspendering?
Vi oplever desværre i øjeblikket, at der er falske mails i omløb vedrørende suspendering. Dette arbejder vi på at forhindre.
Vores sider er blevet klonet, og det kan derfor se ud som om, du er landet det rigtige sted. Hvis du har angivet dine login-oplysninger på den falske login-side, henviser vi til, at du straks logger ind på vores selvbetjening og ændrer dit password.
Vi sender samtidig rigtige e-mails ud om suspendering. Vi vil derfor anbefale dig at logge ind på vores selvbetjening og tjekke om dit .dk-domænenavn er suspenderet.
Hvordan ser jeg, om det er en falsk mail?
Tjek altid afsenderens e-mailadresse. E-mails fra os vil altid ende på @punktum.dk.
Herunder kan du se en af de falske e-mails, der er i omløb:
Hvorfor er mit domænenavn suspenderet?
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være, fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.
Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.
Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.
Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du oplever, at din e-mailadresse eller hjemmeside ikke virker, så kan det skyldes én af nedenstående årsager.
Udestående faktura hos Punktum dk
Hvis vi ikke har modtaget betaling for fornyelse af dit .dk-domænenavn, så vil domænet blive suspenderet hos os. Er dit domænenavn suspenderet, og har du en mail eller en hjemmeside, som bruger domænet, vil det ikke længere virke.
Du kan få genoprettet dit domænenavn igen ved at logge ind på vores online selvbetjening. Du kan følge vores vejledning ved at klikke her.
Manglende validering
Hos Punktum dk er du som registrant påkrævet at gennemføre en ID-kontrol med MitID, når du skal aktivere dit domæne.
Dette gør vi for at have retvisende oplysninger og sikre din brugsret til domænet.
Hvis ID-kontrollen ikke gennemføres inden for den givne tidsfrist, vil domænet blive suspenderet, og efter 30 dages suspension vil det blive slettet.
Domænet genoprettes/aktiveres automatisk, når du logger ind på selvbetjeningen og tilknytter MitID.
Opsætning hos din DNS-udbyder
Når du har brugsretten til et domænenavn, er du kunde hos Punktum dk. Udover os har du også en registrering hos din udbyder, som står for din hosting (opsætning af mail eller hjemmeside). Derfor skal din opsætning ved din udbyder være sat korrekt op. De kan have deaktiveret domænet grundet manglende vedligeholdelse, i form af betaling samt opdatering af kontaktoplysninger. Det er derfor vigtigt, at du vedligeholder begge aftaler. Hvis problemet ligger hos din udbyder, skal du kontakte udbyderen for at få genoprettet domænenavnet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.
Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.
Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.
Trin 1
Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".
Trin 2
Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.
Trin 3
Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.
Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.
BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Har du brug for at kontakte os?
Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit .dk-domæne.
Vores kundeservicemedarbejdere besvarer din henvendelse så hurtigt som muligt.
ID-kontrol er en proces, hvor vi kontrollerer kontaktoplysninger og identitet på en ny registrant.
Registranter bosiddende i Danmark skal logge ind på vores selvbetjening med MitID og derefter oplyse CPR eller CVR-nummer.
Læs hele proceduren for ID-kontrol af nye registranter og hele proceduren for eksisterende registranter.
For nye registranter med adresse udenfor Danmark gælder, at vi kontrollerer kontaktoplysninger på baggrund af en risikobaseret vurdering af de oplysninger, som er oplyst i forbindelse med en ansøgning om et domænenavn.
Ved vurderingen af oplysningerne tager vi stilling til, om kontaktoplysningerne kan være forkerte, og om der dermed er en risiko for, at ansøgningen om domænenavnet kan knyttes til internetkriminalitet. En ny registrant kan således blive anmodet om at indsende dokumentation, der kan påvise korrekt adresse og identitet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du er bosat i Danmark skal du logge ind på vores selvbetjening, tilknytte dit MitID og derefter oplyse CVR eller CPR-nummer. Læs hele proceduren for ID-kontrol af nye registranter og hele proceduren for eksisterende registranter.
Hvis du er bosat udenfor Danmark skal du kun gennemføre ID-kontrol, hvis du bliver bedt om det. I så fald skal du påvise din adresse og identitet ved at uploade forskellige navn- og adressebærende dokumenter. For hele proceduren se her.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Vi kræver ID-kontrol for at sikre, at vi har den korrekte identitet og de korrekte kontaktoplysninger på registranten af et .dk-domæne.
Vi ønsker således at sikre, at registrantens navn ikke er blevet misbrugt med det formål at begå internetkriminalitet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis registranten for et eller flere domænenavne er gået bort, er det kun afdødes arving der kan få adgang til at administrere (overdrage eller slette) domænenavnet.
For at få adgang til dette, skal arving indsende en skifteretsattest.
Er der flere arvinger, skal der indsendes en fuldmagt fra disse, der giver den ønskede arving lov til at kunne administrere brugsretten til domænenavnet.
Dette skal indsendes via vores kontaktformular nedenfor. Her vælges ”Min profil”, og emnet ”konkurs/dødsbo”.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Det er et krav at have en fast bopælsadresse, hvis man ønsker at være registrant af et .dk-domænenavn.
Har du udelukkende en postadresse?
Har du ikke en fast bopælsadresse, men i stedet en postadresse, skal du kunne fremvise dokumentation for at have modtaget post på den pågældende adresse.
Dette gøres ved at fremsende dokumentation til vores kundeservice her. Dokumentationen være en forsyningsregning for ex. gas, vand, el, varme eller dit telefonselskab.
Vi godkender også dokumentation sendt fra din bank eller forsikring. Dokumentationen må være max tre måneder gammel, og dit navn samt adresse skal fremgå.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Danske statsborgere kan kun tage et domæne i brug hvis man har MitID. Alle der har et .dk-domænenavn, og som er bosat i Danmark, skal knytte et MitID til deres profil på selvbetjeningen. Processen går automatisk i gang, når du logger ind på selvbetjening.
Man kan ikke blive fritaget fra at bruge MitID i Danmark – man kan kun blive fritaget fra at benytte digital post og selvbetjening i det offentlige, men da Punktum dk ikke er en offentlig institution, gælder det ikke hos os.
Læs mere om vores procedure for validering af registranter her
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Validering betyder, at Punktum dk sammenligner de navne- og adresseinformationer, der er opgivet til os med dem, der er registreret i CPR- eller CVR-registeret.
For registranter med dansk adresse bliver navne- og adresseoplysningerne sammenholdt, når et domænenavn oprettes. På den måde kan vi sikre os, at alle kontaktoplysninger på vores registranter er retvisende.
Når dine oplysninger er valideret, behøver du ikke at opdatere dine adresseoplysninger andre steder end i CPR- eller CVR-registeret. Øvrige kontaktoplysninger, som f.eks. e-mailadressen, er du dog stadig forpligtet til at holde opdateret.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Alle foreninger skal tilknytte et MitID til deres domænenavne. Hvis I ikke har CVR-nummer, skal dette oprettes. Oprettelse af forenings-cvr-nummer kan gøres på virk.dk
Hvis I har CVR-nummer, kan I bestille/tilslutte MitID hos MitID-erhverv her
Efter MitID-tilknytningen kan andre i foreningen igen logge ind med det almindelige Punktum dk bruger-id og adgangskode.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Spørg i første omgang om jeres økonomiafdeling har et administrator-MitID, du kan benytte. De skal nemlig bruge det til at indrapportere til SKAT, så derfor findes det muligvis der.
Hvis ingen i virksomheden har MitID, kan du oprette et administrator-MitID hos MitID-erhverv.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Der er flere grunde til, at du kan opleve problemer med at logge på med MitID.
- Hvis du har valgt det forkerte MitID, vil login fejle. Det kunne fx være, hvis du bruger dit private MitID men har valgt, at du vil logge på som din virksomhed eller omvendt.
- Du kan opleve fejl ved login med MitID, hvis du har et privat MitID, hvor der er et MitID Erhverv tilknyttet, og dette ikke er opsat helt korrekt. Du kan undersøge din opsætning ved at kontakte MitID-support her. Læs her for mere information om MitID Erhverv.
Hvis dit domænenavn er registreret under et CVR-nr. med et tilknyttet P-nummer, så skal du sikre dig, at brugeradministratoren til det registrerede CVR nummer, har sørget for at oprette dig som brugere på MitID Erhverv, eller have bestilt et brugercertifikat til dig.
Vejledning til tilslutning til MitID Erhverv:
- Gå ind på https://mitid-erhverv.dk/tilslutning/
- Gå ned på siden, vælg "Start tilslutning" og følg vejledning på siden.
- Accepter vilkår.
- Opsæt tilslutningen som administrator.
- Herefter skal du gennemføre opsætningen, hvor du skal bekræfte, at du vil benytte dit private MitID til erhvervs-validering.
Bemærk, at har du flere CVR-numre tilknyttet dit MitID, så skal tilslutningen accepteres per CVR.
Du kan efterfølgende logge ind hos os og validere med MitID Erhverv.
Ønsker du yderligere vejledning til at registrere tilslutningen, skal du kontakte MitID Erhverv på tlf. 33 98 00 20.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Kundeservice er åbent
Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.
Skriv eller ring til os
Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at blive ringet op af den første ledige medarbejder.
Kundeservice er lukket
Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.