Kan vi hjælpe?
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give domænenavnet til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.
Vær opmærksom på, at domænenavnet ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænenavnet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.
Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.
Trin 1
Vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".
Trin 2
Angiv bruger-id'et på den person eller virksomhed, du vil overdrage domænenavnet til.
Hvis du kender bruger-id'et på den, du ønsker at overdrage til, vælg "Anmod kendt bruger" og indtast bruger-id'et. Hvis du ikke kender bruger-id'et, vælg "Anmod ikke-kendt bruger / ny bruger" og indtast en e-mailadresse. Klik på VIDERE.
Trin 3
Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik BEKRÆFT for at igangsætte overdragelsen.
Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.
BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du ønsker at opsige brugsretten til et .dk-domænenavn, skal det ske via selvbetjeningen på vores hjemmeside, se hvordan nedenfor.
Når du har opsagt domænenavnet, vil domænenavnet blive suspenderet fra den dato, du vælger at opsigelsen skal gælde fra. Efter 30 dages suspension opsiges domænenavnet.
Bemærk, at en opsigelse er forbundet med et opsigelsesgebyr. Se den aktuelle pris i vores prisliste.
- Hvis opsigelsesgebyret overstiger et evt. tilgodehavende, skal det resterende opsigelsesgebyr ikke betales.
- Hvis du har modtaget en faktura på det domænenavn, som du ønsker at opsige, skal denne ikke betales.
Når du opsiger registreringen af et domænenavn, vil det efterfølgende kunne registreres af andre.
Trin 1
Vælg "Opsig domænenavn" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Ønsker du at opsige mere end ét domænenavn ad gangen, finder du det under "Administrér flere domænenavne" nederst på siden.
Trin 2
Angiv hvornår du ønsker, at domænenavnet skal opsiges. Klik VIDERE.
Trin 3
Klik på BEKRÆFT for at gennemføre opsigelsen.
BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn der skal opsiges, vil der blive sendt en e-mail til registranten med en anmodning om at godkende opsigelsen. Domænenavnet vil ikke blive opsagt, før registranten har godkendt opsigelsen.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Har du brug for at kontakte os?
Hvis registranten for et eller flere domænenavne er gået bort, er det kun afdødes arving der kan få adgang til at administrere (overdrage eller slette) domænenavnet.
For at få adgang til dette, skal arving indsende en skifteretsattest.
Er der flere arvinger, skal der indsendes en fuldmagt fra disse, der giver den ønskede arving lov til at kunne administrere brugsretten til domænenavnet.
Dette skal indsendes via vores kontaktformular nedenfor. Her vælges ”Min profil”, og emnet ”konkurs/dødsbo”.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Når man er registrant for et .dk-domæne, skal du, i henhold til vilkårene for .dk-domænenavne, sikre at dine adresseoplysninger til enhver tid er korrekte og kan dokumenteres.
Det er derfor ikke muligt at være registrant for et eller flere domæne, uden at have en adresse og kunne dokumentere et tilhørsforhold til denne.
Hvis du ønsker at kunne bruge et .dk-domæne, kan du evt. bede en af dine nærmeste, som har en adresse, om at gennemføre id-kontrollen i stedet. I så fald, skal du være opmærksom på, at domænenavnet vil blive registreret til denne person.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Danske statsborgere kan kun tage et domæne i brug med NemID. Alle der har et .dk-domænenavn, og som er bosat i Danmark, skal knytte et NemID til deres profil på selvbetjeningen. Processen går automatisk i gang, når du logger ind på selvbetjening.
Man kan ikke blive fritaget fra at bruge NemID i Danmark – man kan kun blive fritaget fra at benytte digital post og selvbetjening i det offentlige, men da Punktum dk ikke er en offentlig institution, gælder det ikke hos os.
Læs mere på NemIDs hjemmeside.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Validering betyder, at Punktum dk sammenligner de navne- og adresseinformationer, der er opgivet til os med dem, der er registreret i CPR- eller CVR-registeret.
For registranter med dansk adresse bliver navne- og adresseoplysningerne sammenholdt, når et domænenavn oprettes. På den måde kan vi sikre os, at alle kontaktoplysninger på vores registranter er retvisende.
Når dine oplysninger er valideret, behøver du ikke at opdatere dine adresseoplysninger andre steder end i CPR- eller CVR-registeret. Øvrige kontaktoplysninger, som f.eks. e-mailadressen, er du dog stadig forpligtet til at holde opdateret.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Vi understøtter desværre ikke brug af NemID på hardware. Hvis du ikke anvender NemID-nøglefil, nøglekort eller app og kun kan anvende NemID på hardware, skal du kontakte vores kundeservice, som kan igangsætte en alternativ ID-kontrol.
Du kan kontakte vores kundeservice via nedestående kontaktformular.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Alle foreninger skal tilknytte et NemID til deres domænenavne. Hvis I ikke har CVR-nummer, skal dette oprettes. Oprettelse af forenings-cvr-nummer kan gøres på virk.dk
Hvis I har CVR-nummer, kan I bestille en medarbejdersignatur eller nøglefil hos Nets og benytte det til at logge ind.
Efter NemID-tilknytningen kan andre i foreningen igen logge ind med det almindelige Punktum dk-bruger-id og adgangskode.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Spørg i første omgang om jeres økonomiafdeling har et administrator-NemID, du kan benytte. De skal nemlig buge det til at indrapportere til SKAT, så derfor findes det muligvis der.
Hvis ingen i virksomheden har NemID eller nøglefil, kan du oprette et administrator-NemID hos Nets.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
ID-kontrol er en proces, hvor vi kontrollerer kontaktoplysninger og identitet på en ny registrant.
Registranter bosiddende i Danmark skal logge ind på vores selvbetjening med NemID og derefter oplyse CPR eller CVR-nummer.
Læs hele proceduren for ID-kontrol af nye registranter og hele proceduren for eksisterende registranter.
For nye registranter med adresse udenfor Danmark gælder, at vi kontrollerer kontaktoplysninger på baggrund af en risikobaseret vurdering af de oplysninger, som er oplyst i forbindelse med en ansøgning om et domænenavn.
Ved vurderingen af oplysningerne tager vi stilling til, om kontaktoplysningerne kan være forkerte, og om der dermed er en risiko for, at ansøgningen om domænenavnet kan knyttes til internetkriminalitet. En ny registrant kan således blive anmodet om at indsende dokumentation, der kan påvise korrekt adresse og identitet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du er bosat i Danmark skal du logge ind på vores selvbetjening, tilknytte dit NemID og derefter oplyse CVR eller CPR-nummer. Læs hele proceduren for ID-kontrol af nye registranter og hele proceduren for eksisterende registranter.
Hvis du er bosat udenfor Danmark skal du kun gennemføre ID-kontrol, hvis du bliver bedt om det. I så fald skal du påvise din adresse og identitet ved at uploade forskellige navn- og adressebærende dokumenter. For hele proceduren se her.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Vi kræver ID-kontrol for at sikre, at vi har den korrekte identitet og de korrekte kontaktoplysninger på registranten af et .dk-domæne. Vi ønsker således at sikre, at registrantens navn ikke er blevet misbrugt med det formål at begå internetkriminalitet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Kundeservice er åbent
Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.
Skriv eller ring til os
Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at blive ringet op af den første ledige medarbejder.
Kundeservice er lukket
Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.