Kan vi hjælpe?
Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.
Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.
Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:
Som erhvervs-kunde:
Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.
Som privat registrant:
Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så kan du se flere muligheder her
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domæne. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at logge ind på vores online selvbetjening og genoprette domænenavnet.
Når du er logget ind, kan du enten gå ind på ”Betaling og faktura” hvor du kan betale udestående under ”Åbne faktura”, eller du kan gå ind på ”Domænenavne” og vælge ”Genopret domænenavn” til højre for dit domænenavn.
Bemærk, at det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Hvis et domænenavn ikke bliver genoprettet inden 30 dage efter suspenderingsdatoen, opsiger vi domænenavnet.
Oplever du problemer med at logge ind på vores selvbetjening læs her.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis din hjemmeside eller e-mailadresse ikke virker, kan det være fordi vi har suspenderet dit domænenavn. Den mest almindelige grund er, at vi ikke har modtaget betaling for registreringen af domænenavnet.
Du kan nemt få din hjemmeside eller e-mailadresse til at virke igen ved at genoprette domænenavnet på vores online selvbetjening. Det koster et genopretningsgebyr på 125 kr. pr. domænenavn.
Et domænenavn kan være suspenderet i 30 dage. Hvis det ikke bliver genoprettet inden de 30 dage, opsiger vi registreringen af domænenavnet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.
Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.
Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.
Trin 1
Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".
Trin 2
Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.
Trin 3
Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.
Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.
BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Har du brug for at kontakte os?
Vi sidder klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til dit .dk-domæne.
Vores kundeservicemedarbejdere besvarer din henvendelse så hurtigt som muligt.
Hvis du ikke har din adgangskode, så kan du klikke ”Glemt adgangskode” og dermed få sendt en midlertidig adgangskode til din registrerede e-mailadresse.
Husk at du også kan logge på med dit MitID, hvis du tidligere har tilknyttet det til profilen.
Hvis du ikke tidligere har tilknyttet et MitID, og du ikke kan modtage login-oplysninger på nuværende kontaktmail hos os, så skal gøre følgende:
Som erhvervs-kunde:
Skal du sikre dig, at den e-mailadresse du har oplyst i CVR-registreret, er opdateret til en aktiv mail, som vi kan sende login-oplysninger til. Vi skal kunne se e-mailadressen ved offentligt opslag på CVR under ”Udvidede virksomhedsoplysninger” på https://datacvr.virk.dk/
Derefter skal du ringe til os og meddele, at du har opdateret din e-mailadresse.
Som privat registrant:
Skal du ringe til vores kundeservice (33 64 60 60) fra dit angivne kontaktnummer og få opdateret kontaktmailen.
Er ingen af ovennævnte en mulighed, så kan du se flere muligheder her
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Overdrag domænenavnet, hvis du ønsker at give det til en anden. Du kan overdrage domænenavnet på vores selvbetjening.
Vær opmærksom på, at et domæne ikke kan overdrages, hvis der ligger en ubetalt faktura på domænet. Betal fakturaen og derefter kan du overdrage domænenavnet.
Det koster 70 kr. at overtage brugsretten til domænenavnet ved overdragelse. Efter en overdragelse har du ikke længere brugsretten til domænenavnet.
Trin 1
Gå ind på "Domænenavne" i din selvbetjening og vælg "Overdrag til ny registrant" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Hvis du ønsker at overdrage flere domænenavne ad gangen, kan du finde det nederst på siden, under "Administrer flere domænenavne".
Trin 2
Angiv e-mailadressen på den nye registrant, som skal have domænet og tryk ”VIDERE”.
Trin 3
Tjek at de indtastede oplysninger er korrekte og klik "BEKRÆFT" for at igangsætte overdragelsen.
Den nye registrant af domænenavnet vil nu modtage en anmodning pr. e-mail om at acceptere overdragelsen. Først når den nye registrant har accepteret og betalt, vil overdragelsen blive gennemført.
BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn, der skal overdrages, vil der blive sendt en e-mail til den nuværende registrant med en anmodning om at godkende overdragelsen. Først når den nuværende registrant har godkendt, at domænenavnet overdrages, sendes der en e-mail til den fremtidige registrant, som skal acceptere overdragelsen, før den gennemføres.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Punktum dk kan ikke angive opsigelse på vegne af en registrant, ved henvendelse til kundeservice.
Hvis du ønsker at opsige brugsretten til et .dk-domænenavn, skal det ske via selvbetjeningen på vores hjemmeside, se hvordan nedenfor.
Opsig altid domænenavnet, inden du betaler den faktura, hvorpå det er faktureret.
Når du har opsagt domænenavnet, vil domænenavnet blive suspenderet fra den dato, du vælger at opsigelsen skal gælde fra. Efter 30 dages suspension slettes domænenavnet.
Bemærk, at en opsigelse er forbundet med et opsigelsesgebyr. Se den aktuelle pris i vores prisliste. Opsiger du dit .dk-domænenavn, når det udløber, skal du ikke betale opsigelsesgebyr.
Følgende gælder:
- Hvis opsigelsesgebyret overstiger et evt. tilgodehavende, skal det resterende opsigelsesgebyr ikke betales.
- Hvis du har modtaget en faktura på det domænenavn, som du ønsker at opsige, skal denne ikke betales.
Hvis du kun har opsagt nogle af domænerne på fakturaen, modtager du ikke en ny faktura efterfølgende. Efter opsigelsen af domænet vil du modtage en kreditnota, hvis der er en åben faktura på domænet. Derefter kan du betale restbeløbet på vores selvbetjening, hvor fakturabeløbet automatisk vil blive nedskrevet. Alternativt kan du trække beløbet fra i en manuel bankbetaling.
Når du opsiger registreringen af et domænenavn, vil det efterfølgende kunne registreres af andre.
Trin 1
Vælg "Opsig domænenavn" i menuen "Administrer" til højre i listen over dine domænenavne.
BEMÆRK! Ønsker du at opsige mere end ét domænenavn ad gangen, finder du det under "Administrér flere domænenavne" nederst på siden.
Trin 2
Angiv hvornår du ønsker, at domænenavnet skal opsiges. Klik VIDERE.
Trin 3
Klik på BEKRÆFT for at gennemføre opsigelsen.
BEMÆRK! Hvis du kun er fuldmægtig på det domænenavn der skal opsiges, vil der blive sendt en e-mail til registranten med en anmodning om at godkende opsigelsen. Domænenavnet vil ikke blive opsagt, før registranten har godkendt opsigelsen.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Hvis du ønsker at redigere de kontaktoplysninger, som er tilknyttet til dit bruger-id, skal du bruge sektionen "MIN PROFIL" på vores selvbetjening.
Trin 1
Vælg "MIN PROFIL" øverst i højre hjørne af vinduet i selvbetjeningen.
Trin 2
Vælg "Redigér" under de forskellige sektioner for at ændre henholdsvis adresse, telefonnummer eller e-mailadresse.
Trin 3
Hvis du ændrer e-mailadresse, skal du bekræfte ændringen via et link, som vi sender til dig på den nye e-mailadresse. E-mailen hedder: "Bekræft ændring af primær e-mailadresse" eller "Bekræft ændring af sekundær e-mailadresse".
BEMÆRK! Hvis du ikke kan rette din adresse på vores selvbetjening, er det fordi dine kontaktoplysninger er låst og valideret op mod CVR- eller CPR-registret. Hvis du flytter, opdaterer vi således automatisk din adresse. Du bliver derfor nødt til at ændre dine adresseoplysninger i CPR- eller CVR-registeret, hvis de ikke står korrekt i vores selvbetjening.
Hvis du ønsker at ændre navn eller firmanavn kræver det, at domænenavnet overdrages. Du kan se en guide under "Hvordan overdrager jeg et domænenavn?".
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Når du logger ind i .dk-selvbetjeningen, kan du tilknytte dit MitID til dit Punktum dk login. Når du har gjort dette, kan du fremover logge ind på selvbetjeningen med dit MitID.
Trin 1
Vælg fanen ”Log på med MitID / NemID” og vælg ”Log på med MitID”.
Trin 2
Log på med dit MitID-brugernavn og din MitID-app.
Trin 3
Log på med dit Punktum dk bruger-id og selvvalgt kode.
Afhængigt af om, der er gennemført en ID-kontrol i forvejen, eller det ikke er påkrævet at gennemføre ID-kontrol, er der tre forskellige veje.
- Trin 4A, hvis det er påkrævet at gennemføre en ID-kontrol.
- Trin 4B - 5, hvis du allerede har gennemført en ID-kontrol.
- Trin 5, hvis det ikke er påkrævet at gennemføre en ID-kontrol, og du kun vil tilknytte dit MitID til dit Punktum dk bruger-id.
Trin 4A
Hvis det er påkrævet, at du skal gennemføre en ID-kontrol, men du ikke har gennemført den endnu, bliver du sendt til ID-kontrol. Der skal du logge på med MitID igen, og du skal også angive CPR-nummer. Vælg ”LOG PÅ MED MitID og CPR”.
Gennemfør ID-kontrol og bekræft at dine oplysninger er korrekte. Herefter er dit MitID tilknyttet til dit bruger-id, og det kan bruges til at logge på .dk-selvbetjening.
Trin 4B
Hvis du allerede har gennemført en ID-kontrol, skal du logge på med MitID igen og angive dit CPR-nummer.
Trin 4B - 2
Log på med dit MitID igen.
Trin 4B - 3
Angiv dit CPR-nummer.
Trin 5
Bekræft tilknytning af MitID.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!
Kundeservice er åbent
Skriv til os, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så behandler vi din henvendelse hurtigst muligt.
Skriv eller ring til os
Du kan skrive til os her eller få fat på os telefonisk på 33 64 60 60. Hvis der er ventetid, har du mulighed for at blive ringet op af den første ledige medarbejder.
Kundeservice er lukket
Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skriv til os, så behandler vi din besked hurtigst muligt.