Det er valgfrit, om en forhandler vil implementere den nye forhandlermodel og tilbyde sine kunder denne service. Modellen hvor kunden selv håndterer administrationen af sit .dk-domænenavn, er stadig en mulighed.
Her kan du læse om forskellene på de to modeller, som vi kalder forhandlerhåndtering og registranthåndtering.
Forhandlerhåndtering
Med den nye forhandlermodel kan du hjælpe dine kunder med administrationen af deres .dk-domænenavn.
Du vil kunne tilbyde kunden porteføljemanagement, hvor flere domænenavne fra flere TLD’er håndteres i samme interface og flow. Fx kan kunden nøjes med at betale én faktura for alle sine domænenavne til forhandleren - både i etableringsåret og de efterfølgende år.
For dig giver det en rigtig god mulighed for at kunne hjælpe kunderne direkte, samt mulighed for at øge forretningsomfanget på .dk-domænenavne.
Med den nye forhandlermodel får forhandleren ansvar for at udføre følgende handlinger på vegne af kunden:
- Foretage betalinger til Punktum dk, herunder genoprettelse
- Opdatere de dele af registrantens kontaktoplysninger hos Punktum dk, som ikke er registerlåste
- Administrere domænenavnets navneserveropsætning
- Opsige aftalen om brugsret på vegne af registranten
Hvis du ønsker at tilbyde denne service til dine kunder skal en række krav opfyldes, og vigtigst af alt skal kunden aktivt acceptere at forhandleren varetager håndteringen af domænenavnet.
Vi vil meget gerne drøfte den nye forhandlermodel med dig, og du kan altid aftale et møde eller et telefonopkald med os.